معرفی شهرستان طارم


گروه کوهنوردی کوهستان طارم

آتشكده‌ها ، غار خرمنه‌سر ،آبشارها، يخچال طبيعي و دايمي ولي‌در ، درختان كهنسال، آب و هواي مطبوع و دلنشين ، مناظر و آبگيرهاي طبيعي بكر و دست نخورده‌اي مانند سد طبيعي " كردكندي "، از جمله ثروت‌هاي خدادادي منطقه است كه توجه علاقمندان به آثار طبيعي را به‌خود جلب مي‌كند

شهرستان طارم يكي‌از مناطق زيبا و ديدني كشور است كه به‌خاطر استعدادهاي كشاورزي و دامپروري، حاصلخيزي اراضي و برخورداري از شرايط اقليمي مناسب، بعنوان "هندوستان ايران" ناميده مي‌شود

 

حدود ‪ ۹۰‬هزار هكتار از اراضي "خرمنه‌سر" و "سرخ‌آباد" شهرستان طارم، جزو مناطق حفاظت شده و داراي پتانسيل‌هاي مطلوب براي نگهداري و تكثير گونه‌هاي جانوري، از جمله كل ، بز ، پلنگ ، كبك ، خرس قهوه‌اي و سياه‌گوش است.

 

  طارم به‌خاطر برخورداري از شريان حياتي رودخانه قزل‌اوزن به‌بزرگترين قطب كشاورزي استان و منطقه تبديل شده است و كيفيت محصولات باغي و زراعي آن در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه برنج و زيتون شهرت جهاني دارد.

  شهرستان طارم به‌لحاظ سطح زيركشت، توليدنهال و برداشت محصول زيتون مقام نخست را در كشور به خود اختصاص داده و ‪ ۳۷‬درصد محصول زيتون ايران در اين منطقه توليد مي‌شود.

 

اين شهرستان علاوه‌بر محصولات زراعي و باغي، درخصوص جاذبه‌ها و پتانسيل‌هاي طبيعي و گردشگري نيز حرفي براي گفتن دربين مناطق ديدني كشور دارد.

 

 اين شهرستان در توليد و فروش و تجارت بين‌المللي زيتون در كنار كشورهاي مطرح دنيا مانند اسپانيا، ايتاليا، مراكش و تركيه قرار گرفته و با حمايت مضاعف مسوولان كشوري و استاني مي‌تواند افتخاري بزرگ براي كشور باشد.

پتانسيل ارتباطي مناسب، نادربودن اقليم منطقه، استفاده از توليد محصول پرارزش و برداشت چندباره‌ي محصول در طول سال ، قابليت جذب توريست در فصول مختلف سال و امكان بازگشت سرمايه در زمينه كشاورزي، از برجستگي‌هاي ويژه‌ي شهرستان طارم مي‌باشد.

شهرستان طارم با ‪ ۴۳‬هزار و ‪ ۴۶۰‬نفر جمعيت ، در ‪ ۱۲۰‬كيلومتري شمال شهر زنجان و مركز استان واقع شده است.

و در ادامه چند عکس از طبیعت  طارم  

 

                             سد طبیعی آببر

 

رود خانه قزل اوزن

 

مسیر سد طبیعی آببر

 

سد طبعی آببر

 

 

طارم تپه

 

 

آبشار وزنه سر

 

رودخانه قزل اوزن

 

 

 

سد طبیعی آببر

 

جنگلهای روستای شیت

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,ساعت 8:43 توسط جعفر محمدی| |


Power By: LoxBlog.Com